3 tips om jouw buitenreclame beter te laten renderen

Denk je dat klanten vanzelf komen, als je maar een goed product verkoopt? Is reclame voor jou overbodig? Think again.

Stel, jouw concurrent verkoopt een soortgelijk product. Maar hij maakt -in tegenstelling tot jou- wél reclame. 9 kansen op 10 zal jouw potentiële klant voor de andere partij kiezen.

Waarom?

Omdat de mens over het algemeen lui is. Hij wil alles snel, eenvoudig en makkelijk bereikbaar hebben. Net daarom moet je meer inspelen op een uitstekende buitenreclame.

Wij geven je vanuit ons expertise graag 3 handige tips om uit te pakken met jouw outdoor publiciteit.

1. Buitenreclame met een hoek af

Buitenreclame moet dag en nacht de aandacht trekken van potentiële klanten. Waarom zou je dan niet gaan voor reclame met een hoek af?

Verras voorbijgangers met jouw gevelreclame.

Zo vergroot je de herkenning van jouw naam. En herinner jouw bestaand cliënteel aan jouw bedrijf. Je hebt slechts een fractie van een seconde om een goede eerste indruk te maken. Buit deze dan ook maximaal uit.

2. Welkom, beste klant

Uiteraard is het belangrijk dat klanten meteen zien waar de ingang van jouw bedrijf is. Maar daarom hoef je deze deur niet per se ‘Ingang’ te noemen. Zet bijvoorbeeld

  • ‘Welkom’
  • ‘Wij ontvangen u graag’
  • ‘Kom binnen voor meer […]’

aan de toegang. Dit verlaagt de drempel om binnen te komen. En je komt zeer gastvrij over.

Natuurlijk hangt dit ook allemaal af van jouw huisstijl. Ben je een creatief bureau? Dan kan je zeker buiten de lijntjes kleuren. Dat je als zakelijk bedrijf geen ‘Spring effe binnen’ op jouw gevel dient te plaatsen, spreekt voor zich.

Houd rekening met jouw algemene manier van communiceren en trek er een lijn in.

Dit boezemt de klant vertrouwen in.

3. XS of XXL?

Hoe groot moet jouw gevelreclame precies zijn? Dat varieert opnieuw naargelang jouw doelstellingen. En de ligging van het gebouw.

Ben je een van de weinige bedrijven tussen een rij huizen? Dan val je waarschijnlijk al op met een kleiner of middelgroot reclamebord.

Situeert jouw firma zich echter langs een drukke baan? Hoe sneller de wagens rijden en hoe groter de afstand is van de rijweg tot het gebouw, hoe groter ook de letters, de afbeelding en het logo op jouw gevel of vitrine moeten zijn.

Maak jouw boodschap kort, duidelijk en krachtig.

Wil je de efficiëntie van jouw buitenreclame nagaan?

Neem contact op voor advies en meer informatie. Wij helpen je graag verder!

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx, Max. bestandsgrootte: 20 MB, Max. aantal bestanden: 3.
      Stuur eventueel foto's of logo's (3 st)
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
    Bel nu
    Route