Contactmomenten zijn cruciaal

Testen hebben uitgewezen dat er gemiddeld 7 contactmomenten nodig zijn vooraleer een prospect effectief overgaat tot een aankoop.

Een voorbeeld:

  1. Een prospect ziet jouw bestelwagen met reclame rijden (1ste contact)
  2. Diezelfde avond ziet hij een Facebookadvertentie (2de contact)
  3. Hij bezoekt jouw website en stelt een vraag (3de contact)
  4. Je antwoordt via e-mail (4de contact)
  5. De dag erna ziet hij een nieuwsbericht van jou in de mailbox (5de contact)
  6. Vervolgens bel je de klant op om te vragen hoe jij hem kan helpen (6de contact)
  7. Twee weken later volgt er nog een opvolgtelefoontje (7de contact)

Zo zou je 7 contactmomenten kunnen opbouwen. Op de 7de contactgelegenheid heb je dan statistisch gezien de grootste kans om te verkopen.

Wat leert dit ons? Dat we moeten inzetten op verschillende marketingkanalen om die 7 contactmomenten op te bouwen en vertrouwen te creëren.

Hoe vaker je gezien wordt, hoe groter het vertrouwen de potentiële klanten in jou zullen hebben.

Wil je ook een band opbouwen met jouw potentiële klanten?

Dan helpen wij jou graag met een gericht plan van aanpak. Neem gerust contact op voor meer informatie.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx.
    Stuur eventueel foto's of logo's (3 st)
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Bel nu
Route