Jouw huisstijl, jouw visitekaartje

Het belang van een goede huisstijl valt niet te onderschatten. Jouw huisstijl is namelijk je visitekaartje. Een verzorgde stijl maakt dat jouw bedrijf sneller in het oog springt voor potentiële klanten. En voor jouw bestaand cliënteel blijf je steeds herkenbaar.

Tijd om jouw huisstijl dus eens grondig onder de loep te nemen.

Een huisstijl ontwerpen in lijn met jouw imago

Jouw huisstijl moet het gedrag en de communicatie van jouw organisatie onderstrepen. Laat hem steeds aansluiten bij het imago van jouw zaak:

  • Wil je uiterst professioneel overkomen?
  • Ben je een dynamisch, fris bedrijf?
  • Of wil je het verschil maken door net heel creatief te zijn?

Het kan allemaal, zolang het plaatje maar klopt. Blijf voor het logo, de naam, kleuren en beelden dus steeds in dezelfde sfeer. Om een verzorgde huisstijl te kunnen (laten) ontwerpen, is het daarom ontzettend belangrijk dat je goed nadenkt over deze elementen. Ze moeten elkaar aanvullen en versterken.

Een eerste indruk maak je maar één keer, dus kom knallend binnen.

Ga voor een hoge plakfactor

Hoe kan je er nu voor zorgen dat jouw huisstijl blijft plakken? Hier zijn 5 meteen toepasbare tips:

  1. Maak jouw huisstijl en logo uniek. Zorg ervoor dat ze anders zijn dan die van concurrenten.Je hoeft niet per se in hetzelfde kleurenpalet te blijven als de sector erom vraagt. Ook moet je niet in dezelfde sfeer (zakelijk, ludiek, persoonlijk) blijven. Denk out-of-the-box! Hoe wil je een verschil maken als je op jouw concurrentie lijkt?
  2. Heet je Christopher Von Trough Nylandyeura en zie je ‘Von Trough Nylandyeura’ al op jouw gevel schitteren? Dan doe je er goed aan om er nog eens over na te denken. Het is de bedoeling dat klanten je makkelijk terugvinden en herkennen. Kies dus een naam die kort, flitsend en makkelijk te onthouden is. Ook handig als je een woord of woordengroep kiest die de gemiddelde mens makkelijk kan schrijven en uitspreken.
  3. Maak het heerlijk visueel. Eindeloze reeksen letters verdwijnen in de massa. Combineer jouw hippe bedrijfsnaam met een herkenbaar en typerend beeld. Denk bijvoorbeeld aan het appeltje bij de Apple-computers. Of de blauwe Twitter-vogel. Laat deze vormen of combinaties van figuren eveneens terugkomen in de volledige huisstijl.
  4. Besteed voldoende aandacht aan kleurgebruik. Zorg ervoor dat mensen de associatie kunnen leggen met jouw kernwaarden. Bijvoorbeeld: groen voor een fris en ecologisch bedrijf, donkerblauw voor een zakelijke en professionele zaak etc.
  5. Welke taal spreek je? Ja, Nederlands, dat begrijpen we. Maar welke taal spréékt jouw bedrijf echt? Kijk naar de Just do it van Nike. Deze slogan spoort mensen aan om erin te vliegen. Of denk aan de Always Coca-Cola om klanten Coca-Cola te laten drinken bij elke gelegenheid. Wat wil je de wereld vertellen met jouw organisatie? Breng dit zo duidelijk mogelijk naar voren.

Met bovenstaande richtlijnen willen we je alvast op weg helpen.

Toch liever een huisstijl ontwerpen met onze hulp?

Dat kan perfect! Daarnaast zorgen wij ervoor dat jouw huisstijl op verschillende reclamemedia zal blinken! Want je wilt toch dat jouw reclame écht opvalt?

Vul onderstaande gegevens in en wij contacteren je zo snel mogelijk.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx, Max. bestandsgrootte: 20 MB, Max. aantal bestanden: 3.
      Stuur eventueel foto's of logo's (3 st)
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
    Bel nu
    Route