Met een lichtreclame val je gegarandeerd op in het donker.

Toch zijn er een aantal belangrijke factoren om rekening mee te houden wanneer je zo veel mogelijk uit jouw investering wil halen.

  • ‘Wanneer is mijn reclameverlichting het beste zichtbaar?’
  • ‘Kan ik eender welke verlichting op mijn gebouw plaatsen?’
  • ‘Moeten de lichten dag en nacht blijven branden?’

Dit zijn voorbeelden van vragen die klanten zich vaak stellen. Met onze 5 praktische tips worden er meteen een aantal onzekerheden de wereld uitgeholpen!

Lichtreclame met ballen: tips

1. Laat het plaatje kloppen

Is jouw bedrijf ontzettend groot in omvang, maar wil je voor mini verlichte letters gaan? Dat is dan geen goed idee.

Stem het ontwerp van jouw lichtreclame zo goed mogelijk af op de identiteit van jouw organisatie.

Een groot, strak gebouw vraagt om navenante gevelletters. Een compacte firma hoeft dan weer geen reuzegrote gevelreclame te hebben.

Laat je met andere woorden goed adviseren over de vorm, grootte en kleuren van de letters.

2. Don’t always look on the bright side

Hoe lichter, hoe beter? Niet altijd.

Het is niet omdat je wil opvallen in het donker, dat je daarvoor per se voor de felste lichtsterkte moet gaan. Hier zijn verschillende redenen voor:

  • jouw kosten liggen dan een pak hoger;
  • je loopt het risico om voorbijgangers te verblinden;
  • jouw reclame komt niet 100% tot zijn recht.

Ga dus op zoek naar de ideale lichtsterkte voor jouw lichtreclame.

3. Houd rekening met het seizoen

In de winter is het eerder donker er wordt het later licht. Voor een optimaal effect van jouw lichtreclame is het belangrijk dat je de verlichting van de letters hieraan aanpast.

’s Zomers geldt het omgekeerde. Dan heb je net minder lang gevelverlichting nodig.

Op deze manier verzeker je niet alleen een betere zichtbaarheid, maar spring je ook zuiniger om met jouw energie. En kosten besparen is steeds een leuk extraatje, nietwaar?

Je kunt trouwens automatische systemen gebruiken zodat je je geen zorgen meer hoeft te maken over de verlichtingstijd.

 

4. Onderhoud jouw reclame

Het is not done om jouw gevelletters te laten verkommeren. Er bestaat namelijk geen slechtere reclame dan dat.

Kijk dus regelmatig naar jouw eigen lichtreclame in het donker!

Werken alle letters nog? Zijn er geen stukken ‘uitgevallen’? En niet onbelangrijk: zijn ze nog goed bevestigd?

Dergelijke vragen dien je je regelmatig te stellen. Besteed hier zeker voldoende aandacht aan.

5. Schakel een professional in

Reclameverlichting en gevelreclame zijn investeringen voor de lange termijn. Zo dien je ze dan ook te aanschouwen.

Of het nu gaat om ledverlichting of gevelletters, het is steeds aangewezen om ze te laten plaatsen door professionals met veel ervaring. Zo heeft Argo bijvoorbeeld zelf meer dan 25 jaar ervaring in alle soorten beletteringen, van kantoren tot gebouwen.

Met ons werk kan je op beide oren slapen: wij verzorgen de plaatsing en het onderhoud van jouw gevelreclame tot in de puntjes!

Vraag gerust naar de mogelijkheden bij de reclamespecialist. Wij helpen je met veel plezier verder.

 

Interesse in lichtreclame?

Vul onderstaande gegevens in en we contacteren je eerstdaags terug.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx, Max. bestandsgrootte: 20 MB, Max. aantal bestanden: 3.
      Stuur eventueel foto's of logo's (3 st)
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
    Bel nu
    Route